DIA NAK CIUM AYAH DIA TAPI TAK DAPAT, BATU NISAN ITU SAJA YANG DIA DAPAT CIUM

『DIA NAK CIUM AYAH DIA TAPI TAK DAPAT, BATU NISAN ITU SAJA YANGDIA DAPAT CIUM.』

 

Buat mereka yang masih mempunyai keluarga, tolonglah hargai. Takdapat nak kawal airmata apabila melihat adik ini mencium batu nisanayah dia sendiri.

廣告-請繼續往下閱讀

廣告-請繼續往下閱讀

「Ayah dia jatuh dari motosikal ketika dalam perjalanan kebengkel untuk sambung kerja di waktu malam. Kemudian, ayah dia mautserta merta di tempat kejadian.

 

「Menangis teruk selepas melihat gambar ini. Tak tahan weh airmata ni. Sebak tengok Adlina. Tak boleh nak bayangkan hidup tanpaayah. Bertambah sedih lagi, Adlina masih kecil.

 

「Dia kecil-kecil dah tak dapat kasih sayang seorang ayah. Kalaukita berada di tempat dia, sumpah susah nak terima.

 

「Dia nak cium ayah dia, dah tak dapat. Batu itu saja yang diadapat cium. Diharapkan sampai ke akhir hayat Adlina, dia sentiasaingat dan selalu menziarahi pusara ayahnya. Aamiin..

 

「Dia anak yang kuat dan bijak. Bangga kerana dia masih kuatwalaupun jauh didalam hatinya, dia begitu merindui ayahnya keranadia satu-satunya anak perempuan ayahnya.

 

「Adlina berumur 4 tahun menjelang Disember ini. Dia satu-satunyaanak arwah tersebut. Yang seorang lagi dalam gambar itu adalah anaksaudara. Tak mampu nak tengok. Terlalu sebak.

 

Hargailah ibu bapa kita. Selalu bertanyakan khabar mereka,turutilah kemahuan mereka walaupun adakalanya ianya memenatkan.Namun kepenatan kita tidak setanding dengan kepenatan merekamenjaga kita sehingga kita berjaya menjadi manusia yang berguna.Hargailah mereka sementara masih ada.

 

Semoga adik Adlina tabah dan cekal mengharungi hari-hari yangmendatang. 

Mari sedekahkan Al-fatihah kepada bapa Adlina, Arwah AdliMokhtar.

 

Al-Fatihah...